Loading...

FAQs

Een lijst van onze FAQ‘s (veelgestelde vragen) – bekijk onderstaande lijst alvorens onze hulplijn te contacteren.

Ja dit kan met een USB kabel-adapter (beschikbaar op alle modellen verstuurd na 1 juli 2017)

De LED-verlichting werkt op basis van voltage en kan geen verkeerd signaal afgeven. Controleer of de vervangen batterijen (4 stuks) nieuw en goed werkend zijn.

Dit is normaal. Het LCD-scherm gaat na een periode van inactiviteit in ‘slaapstand‘ om de batterijen te sparen. U kunt uw hokopener opstarten door op MENU te drukken.

Al onze installaties worden uitgebreid getest voordat ze de fabriek verlaten. Zorg dat de bedrading van de batterij niet tussen het deksel vast is komen te zitten en dat de 4 x AA batterijen op de juiste manier in de batterijhouder zitten. Controleer of de vervangen batterijen alle 4 goed werkend zijn, een goede verbinding hebben en op de juiste manier in de houder inzitten. Let op: wij raden af om Duracell batterijen te gebruiken omdat ze niet goed in de batterijhouder passen. Tot slot, controleer dat u niet per ongeluk de verbindingskabel van de batterijhouder en de kabel van de motor (rood/zwart) heeft losgemaakt bij het plaatsen van de batterijen.

Als de ‘deur geblokkeerd‘ melding herhaaldelijk te zien is, komt dit doordat de motor moeite heeft om de deur op te hijsen. Dit kan twee oorzaken hebben: de deur schuift niet goed in de rails, of het touw zit in de knoop. Controleert u de rails, het gewicht van de deur (een door water verzadigde houten deur weegt bijna twee keer zoveel als een droge deur) en kijk binnen in het toestel om er zeker van te zijn dat het touw op de juiste manier van voor naar achter rond de as draait. Wees ervan bewust dat u de deur niet opnieuw kunt kalibreren zonder het frontpaneel dicht te maken. En als laatste, de melding ‘deur geblokkeerd‘ gaat niet weg door simpelweg de batterijen te verwijderen. U dient eerst de blokkade te verhelpen en daarna opnieuw te deur te kalibreren.

De lichtsensor is ontworpen om de deur te activeren bij een geleidelijke verandering van het licht, zodat de deur zich niet opent bijvoorbeeld tijdens een onweersbui of door de koplampen van een auto. De sensor doet gemiddeld elke 3 minuten een meting om dit te controleren. Hierdoor heeft het geen zin om de lichtsensor af te dekken met uw hand; het zal de sensor niet activeren. Houd er rekening mee dat wanneer uw ChickenGuard vlakbij een schijnwerper of straatverlichting gepositioneerd is, dit invloed kan hebben op uw sensor. Het is daarom verstandig om de sensor zo te plaatsen dat er geen omgevingslicht op kan schijnen.

Nee, de tijd wordt niet automatisch aangepast. Dit betekent dat u de tijd en eventueel de LUX instellingen van uw installatie moet aanpassen wanneer de klok vooruit of terug gaat.

Dit is een probleem dat zelden voorkomt. We kunnen u een nieuw wieltje toesturen. U heeft wel een inbussleutel nodig om de huidige spoel (wieltje) te verwijderen en te vervangen door een nieuwe. U kunt de installatie ook naar ons opsturen voor reparatie.

Ja dit is mogelijk, alleen zal de lichtsensor binnen niet werken.

ChickenGuard installaties worden al in meer dan 42 landen gebruikt, waaronder Rusland, Canada, Australië en de VS (van Hawaii tot Alaska). De weerbestendige installatie heeft zich bewezen in de meest extreme temperaturen en weersomstandigheden.

Als uw installatie defect blijkt te zijn wordt deze zonder extra kosten gerepareerd of vervangen, mits de installatie nog binnen de garantieperiode van 3 jaar valt.

Indien uw installatie niet meer binnen de garantieperiode valt en niet meer gerepareerd kan worden, bieden wij u 30% korting aan op een nieuw ChickenGuard product.

Indien u een ChickenGuard toestel heeft gekocht van voor mei 2017, dient u het frontpaneel los te schroeven en de spoelen (wielen) te controleren. Controleer of het linkerwiel nog vast zit. Is dit niet het geval dan zit de magneet niet op dezelfde hoogte als de sensor op het frontpaneel. Dit betekent dat wanneer u probeert een kalibratie uit te voeren, het wiel niet op de juiste plek zit zodat de sensor de rotaties niet kan tellen.

Als u een ChickenGuard toestel heeft gekocht van na mei 2017: Indien u tijdens het kalibratieproces het frontpaneel los laat hangen om te zien wat er zich aan de binnenkant afspeelt, dan zal de kalibratie niet werken. De magneet in het frontpaneel en het linkerwiel kunnen op die manier mekaar niet raken tijdens de kalibratie van de deur. Het aantal rotaties blijft op 0 staan. Dus wanneer er op het display staat dat de deur volledig zal openen maar de deur niet beweegt, is dit omdat de teller op 0 is blijven staan. Daarom denkt uw toestel dat de deur geopend is en komt er ‘kalibratie voltooid‘ te staan. De kalibratie moet dus steeds gebeuren met een gesloten deksel.

Als het wieltje correct gepositioneerd zijn en het nog steeds niet mogelijk is om de deur te kalibreren, neem dan contact op met het ChickenGuard supportteam voor verdere hulp.

Nee, dit is niet nodig. Als u slechts de tijd of de open/dicht instellingen wilt aanpassen dient u ,wanneer u ‘set up wizard’ ziet op uw display,op de pijltoetsen te drukken in plaats van op de menuknop. Elke keer dat u op een pijltoets drukt krijgt u een ander menu te zien. Druk dan op ‘menu’ om in dat menu te geraken

Controleer of alle 4 de batterijen op de juiste manier in de batterijhouder zitten. Is dit het geval, maar gebeurt er nog steeds niets, vervang dan alle 4 de AA-batterijen. Als u slechts twee van de batterijen vervangt zal de installatie niet werken, want dan kan er niet genoeg stroom gegenereerd worden. Het komt soms voor dat klanten zich niet realiseren dat ChickenGuard toestellen op 4 x AA-batterijen werken. Om bij de andere twee batterijen te kunnen komen moet eerst de batterijhouder uit het toestel gehaald worden. Mocht het probleem ondanks het vervangen van de batterijen niet verholpen zijn, neem dan contact op met ChickenGuard.

When performing a door calibration, it is vital that the front panel is screwed on to the unit. The front panel has sensors which need to be aligned with the magnets from the spindle. If they are not, at the end of the door calibration the display will read ‘The door will fully open’ and straight after say ‘Calibration Complete’; but the door doesn’t move. This is because the sensor was unable to count the revolution and the count remained 0. If this is not the case, then I would suggest unscrewing the front panel and checking the string is on the spindle and flowing behind the spindle and coming out of the hole at the bottom of the box.

Ja, dit is mogelijk (naargelang beschikbaarheid). Let op: als u een van de oudere modellen/ontwerpen heeft zijn er slechts een beperkt aantal onderdelen leverbaar.

We gebruiken cookies om zeker te zijn dat u de beste ervaring zal hebben met onze website en hiertoe volgen we je bezoek anoniem op. Indien je deze website verder gebruikt nemen wij aan dat u hier akkoord mee gaat.